Matinal:

TORRELLES DE LLOBREGAT – MONTPEDRÓS (Ermita Sant Antoni) MONTBAIG (Ermita Sant Ramón)

Diumenge 07 de maig de 2017 FOTOS

Dades generals:

Horari de sortida: A les 08:00 hores del matí, des del Poliesportiu de Sant Quirze del Vallès.
Arribada: al voltant de les 14:00 hores.
Mitjà de transport: En cotxes particulars.

Distancia: 13,16 km circular

Desnivell: 340 metres pujada i 94 metres baixada

Sortirem del pàrquing de Catalunya en Miniatura a Torrelles de Llobregat, en direcció a l'avinguda Dolça de Provença on pendrem un camí amb direcció als boscos de Can Tarrida.

Arribarem la urbanització de Cesalpina, i per un sender que surt a l'esquerra anirem fins al Pla de les Bruixes, on trobarem el camí ample, el qual girant a l'esquerra ens portarà fins a l'ermita de Sant Antoni i el cim del Montpedrós.

La baixada la farem pel mateix camí fins al Pla de les Bruixes, un cop allí seguirem planejant pel camí ample fins arribar al coll de Can Cartró i continuarem fins al Turó de l'Angla i l'Estret de Roques fins arribar al pont que creua sobre la carretera BV-2004, i un cop creuat comença l'ascensió final i forta fins a l'ermita de Sant Ramon o el cim de Montbaig on trobarem un bar-restaurant on poder refrescar-nos si ho necesitem.

La tornada la farem pel mateix camí fins arribar a una intersecció on ens desviarem cap al Coll de la Creu de Querol, seguint pel camí ample que ens portarà directes al pàrquing de Catalunya en Miniatura.

Ermita de Sant Ramón (municipi de Sant Boi): Al cim de Montbaig, dominant tota la vall del Llobregat i la Marina, s'alça l'ermita de Sant Ramon. Va ser promoguda per un ric terratinent santboià, Josep Estruch i Comella, que la va dedicar a la memòria dels seus pares Ramon i Eulàlia, patrons de la capella. L'edifici, d'estil neoromànic, va ser alçat entre 1855 i 1877. Consta de tres cossos, dels quals només el central és pròpiament l'església.

Ermita de Sant Antoni (Santa Coloma de Cervelló): Està emplaçada al cim del que sembla un volcà, la muntanya de Sant Antoni de Montpedrós, a Coloma de Cervelló, limitant amb Torrelles. Les vistes que ens mostra són espectaculars, es divisa Barcelona, el delta del Llobregat, Collserola, Garraf i Montserrat. Es tracta d'una talaia privilegiada sobre la Vall Baixa del riu Llobregat, connectada visualment amb el castells de Cervelló i d'Eramprunyà. L'edifici actual és fruit d'una reconstrucció feta l'any 1958.

Ruta GPS:

L 'organització no es fa responsable dels possibles errors i desviacions comesos amb el GPS.
Es recomana portar sempre mapa i brúixola.

Material recomanat:

Roba i calçat adient pel temps i el recorregut. Esmorzar. Ampolla amb aigua, llargavistas i/o maquina fotografiar.

Molt important, tenir Targeta Federació, està federat.

Informació:

Al local social C/ Capcir 1-3, local 7, Sant Quirze del Vallès.

Normativa

Les sortides són obertes a tothom.
Procurarem respectar els horaris establerts a la guia d'etapa.
El mal temps, en principi, no serà obstacle per fer la sortida.
Els menors hauràn d'anar acompanyats.
L'organització es reserva el dret de canviar algun aspecte de l'activitat sempre que sigui imprescindible, donat-lo a conèixer tant aviat com sigui possible.
L'organització no es fa responsable dels accidents o danys que puguin rebre o produir els participants, si bé vetllarà per tal d'evitar-los.
L'organització no admet participar a les sortides amb animals de companyia.
Es recomana no avançar el membre de l'organització que va al capdavant del grup.
Respectem el medi ambient, evitem llençar la brossa a la muntanya.
L'organització es reserva el dret de modificar qualsevol de les anteriors normatives.

Telefons d'interés

CESQV 637 502 272 -- 93 721 24 89 (dimecres i divendres de 19:30 a 21:30 h)